Neem nu een abonnement op Fintool.nl
De betrouwbare vraagbaak voor financiële dienstverleners.
Abonneren Bekijk alle diensten
 
31 mrt 2022 Nieuws

Kifid-reglementen in begrijpelijke taal

Per 1 april 2022 heeft Kifid nieuwe, geactualiseerde reglementen die toegankelijker en begrijpelijker zijn voor de gebruikers. Aan de hand van vragen en antwoorden kunnen consumenten, ondernemers, financiële dienstverleners en hun vertegenwoordigers gemakkelijk en snel informatie vinden over hoe de klachtprocedure en de beroepsprocedure bij Kifid werken.
19 mei 2017 Nieuws

Themarapportage Overlijdensrisicoverzekering

Uit het thema-onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren naar de overlijdensrisicoverzekering blijkt dat de getoetste keurmerkhouders veel aandacht geven aan begrijpelijke taal.
5 sep 2016 Nieuws

Algemene Bankvoorwaarden vereenvoudigd, verduidelijkt en aangepast

De Algemene Bankvoorwaarden (ABV) – met basisregels voor de relatie tussen klant en bank – zijn vereenvoudigd, verduidelijkt en aangepast. De gewijzigde ABV zijn geschreven in begrijpelijker Nederlands met voorbeelden ter verduidelijking. Dat meldt de Nederlandse Vereniging van Banken.
16 okt 2012 Nieuws

B1 taalgebruik voor consumenteninformatie

Consumenten hebben bij begrijpelijke en duidelijke informatie meer vertrouwen in de aanbieder. ‘Hoe ik denk over verzekeren: saai, ingewikkeld, ondoorzichtig’. ‘Verzekeren betekent voor mij veel onduidelijkheid. Voorwaarden zijn in een voor mij onduidelijke taal.’ Dat zijn uitspraken uit het kwalitatieve onderzoek dat in opdracht van Delta Lloyd Groep is uitgevoerd.
 

Adresgegevens

Fintool

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668

Fintool bv © 2003/2024. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.