Tip 1) Kies een nieuwe manier van tariefberekening
Voor sommige diensten, zoals de advisering van een hypotheek of jaarruimteberekening, kan facturering op uurtarief nadelig werken voor de praktijk. In dat geval kan value pricing (het gebruik van resultaatafhankelijke tarieven) helpen om de druk op de tarieven te verlichten. Daarbij is het van belang de waargenomen waarde voor de klant te prijzen. Er kunnen speciale tarieven worden gehanteerd voor aanvullende dienstverlening, waardoor de klant een breder adviespakket wenst af wenst te nemen. (bijvoorbeeld naast het hypotheekadvies de belastingaangifte (normaal EUR 100,=), maar in combinatie EUR 50,=).
Ook kan een hypotheekadviseur zijn toegevoegde waarde verzilveren door de consument te 'ontzorgen'. Een basic pakket (consument regelt vrijwel alles zelf), of juist een all inclusive pakket. Of werken met 'dal uurtarieven'. Een hypotheek die pas over 3 maanden hoeft te passeren, heeft voor beide partijen minder tijdsdruk (adviseur kan lege plekken in agenda beter benutten) en daardoor een lager tarief rekenenn, maar andersom een hypotheek die snel (aankoop / ontbindende voorwaarden) op orde dient te zijn, kan tegen een hoger tarief worden afgerekend.
Tip 2) Benadruk bij klanten de waarde van de aangeboden diensten
Breng regelmatig de waarde van uw diensten onder de aandacht van uw klanten, zodat zij zich de voordelen van uw dienstverlening realiseren. Dit kan blijken uit een jaarlijkse vergelijking van autopremies, check up van schadeverzekeringspakket - wegnemen risico's onderverzekering. Wijzen op fiscale voordelen (aftrekposten), begeleiding bij familiehypotheken (zie ook populariteit crowdfunding).
Fintool
Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668