Steeds meer consumenten regelen hun financiële zaken op het internet. Financiële ondernemingen spelen daar terecht op in. Dienstverlening die (gedeeltelijk) online plaatsvindt, kan van toegevoegde waarde zijn voor de klant. Bijvoorbeeld omdat het aansluit op zijn behoeften en verwachtingen, of omdat dienstverlening op internet de kosten voor de klant omlaag kan brengen.
De wet- en regelgeving maakt geen onderscheid tussen online dienstverlening en dienstverlening in de fysieke wereld. De invulling van de regels kan wel anders zijn, omdat online het persoonlijke contact tussen dienstverlener en klant meestal ontbreekt.
Het handboek geeft antwoorden op vragen die de AFM de afgelopen jaren van financiële ondernemingen heeft gekregen over online dienstverlening. Als dienstverlener kunt u dit handboek dan ook vooral zien als een oproep van de AFM om te onderzoeken hoe u online nog beter het belang van de klant centraal kunt stellen. Wilt u met de AFM overleggen over ontwikkelingen in uw dienstverlening? Dan kunt u contact opnemen via innovation@afm.nl.
Download hier "Handboek online dienstverlening" (pdf, 31 pagina's)
Bron: AFM
Fintool
Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668