Wanneer de consument na een inbraak op het nieuwe adres een inboedelclaim indient, blijkt dat de verzekering is opgeschort en consument geen schadevergoeding krijgt. De consument heeft zich bij Kifid beklaagd over het feit dat de tussenpersoon zijn zorgplicht niet is nagekomen.
Artikel 3 van deze Voorwaarden luidt:
“Bewoond Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, geldt de verzekering alleen indien de woning bewoond is. Indien de woning tijdelijk onbewoond is, blijft de verzekering nog gedurende ten hoogste 180 dagen van kracht, daarna wordt de dekking opgeschort. Gedurende deze 180 dagen zijn geld
en geldswaardig papier en lijfsieraden alleen verzekerd indien deze zijn opgeborgen in een brandkast of kluis.’
De Geschillencommissie concludeert dat de tussenpersoon in deze situatie de consument had moeten wijzen op het feit dat dekking van de inboedelverzekering zou worden opgeschort, wanneer de woning op het nieuwe adres langer dan 180 dagen onbewoond bleef.
De adviseur is tekort geschoten in zijn zorgplicht en zal de geleden schade aan de consument moeten vergoeden.
Lees hier de volledige uitspraak.
Bron: Kifid
Fintool
Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668