Uit de klachtzaken bij Kifid komt naar voren dat goede dossiervorming belangrijk is. De adviseur is degene die het dossier moet bijhouden zodat hij gedocumenteerd kan aantonen dat u correct bent geïnformeerd. Vaak gaan de geschillen immers over verwachtingen over en weer. Wat is er nu precies uitgelegd en besproken? Waar mocht u vanuit gaan? De adviseur moet kunnen laten zien hoe hij tot een bepaald advies is gekomen. Kan hij dat niet, dan krijgt uw zienswijze als klant meer gewicht.
Als consument heeft u ook een eigen verantwoordelijkheid. De hypotheekadviseur mag ervan uitgaan dat de gegevens die u indient, zoals gegevens over uw inkomen, kloppen. Ook moet u de adviseur informeren wanneer zich veranderingen in uw situatie voordoen die invloed hebben op het aanvraagproces. Doet u dat niet, dan kunt u de adviseur niet verwijten dat hij verkeerde gegevens heeft gebruikt.
Lees hier het volledige Kifid artikel.
Bron: Kifid
Fintool
Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668