Neem nu een abonnement op Fintool.nl
De betrouwbare vraagbaak voor financiƫle dienstverleners.
Abonneren Bekijk alle diensten
16 feb 2024 Nieuws

Zes voorbeelden om te vermijden/ voorkomen

In een uitgebreid kennisartikel gaat Kifid in op de (on)mogelijkheden voor consumenten voor het eisen van een schadevergoeding bij een conflict tussen een consument en een hypotheekadviseur.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Uit de klachtzaken bij Kifid komt naar voren dat goede dossiervorming belangrijk is. De adviseur is degene die het dossier moet bijhouden zodat hij gedocumenteerd kan aantonen dat u correct bent geïnformeerd. Vaak gaan de geschillen immers over verwachtingen over en weer. Wat is er nu precies uitgelegd en besproken? Waar mocht u vanuit gaan? De adviseur moet kunnen laten zien hoe hij tot een bepaald advies is gekomen. Kan hij dat niet, dan krijgt uw zienswijze als klant meer gewicht.

Consument

Als consument heeft u ook een eigen verantwoordelijkheid. De hypotheekadviseur mag ervan uitgaan dat de gegevens die u indient, zoals gegevens over uw inkomen, kloppen. Ook moet u de adviseur informeren wanneer zich veranderingen in uw situatie voordoen die invloed hebben op het aanvraagproces. Doet u dat niet, dan kunt u de adviseur niet verwijten dat hij verkeerde gegevens heeft gebruikt.

 

Lees hier het volledige Kifid artikel.


Bron: Kifid

Adresgegevens

Fintool

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668

Fintool bv © 2003/2024. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.