Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
2 okt 2019 Nieuws

Verplaatsing BSN op paspoorten en identiteitskaarten naar QR-code

Met ingang van maandag 2 augustus 2021 wordt het BSN uit de machine leesbare strook (MRZ) van paspoorten en identiteitskaarten verwijderd en verplaatst naar een QR-code op de achterzijde van identiteitskaarten en de houderpagina van paspoorten.
25 sep 2019 Nieuws

Opstalverzekering? Even doorvragen.

Consument heeft via zijn adviseur een opstalverzekering voor zijn appartement afgesloten. Jaren later blijkt dat de VvE van het appartementencomplex waarin consument woont ook een opstalverzekering heeft.
16 aug 2019 Nieuws

Nieuwe aanpak verzekeringsfraude

In juli 2017 hebben het Verbond van Verzekeraars, Zorgverzekeraars Nederland, politie en het Openbaar Ministerie een convenant afgesloten met als doel om verzekeringsfraude samen effectiever aan te pakken. Dit heeft geresulteerd in een gezamenlijk experiment waarbij verzekeringsfraude door de maatschappij zelf wordt onderzocht.
26 jul 2019 Nieuws

Geen aanvullende advieskosten voor onderhandse opname

Een Consument wenst gebruik te maken van een onderhandse opname. De Adviseur heeft in eerste instantie aangeboden dit kosteloos te regelen. Vanwege het ontbreken van een bepaald document, is het voorstel van de geldverstrekker verlopen. Bij een latere aanvraag wenst de adviseur wel kosten in rekening te brengen.
23 jul 2019 Nieuws

Leg afspraken goed vast in ‘Overeenkomst van opdracht tot dienstverlening’

Consument heeft na advies en bemiddeling door de Adviseur een hypothecaire geldlening afgesloten. Consument vordert terugbetaling van verschillende bedragen die hij aan de Adviseur betaald heeft.
11 jul 2019 Nieuws

Vernieuwing KopieID app

De KopieID app is vernieuwd. Met de KopieID app beschermt u uw identiteitsgegevens en maakt u zelf een veilige kopie van uw identiteitsdocument.
2 mei 2019 Nieuws

Administratiekosten en dossiervorming

Na haar echtscheiding was Consument nog met haar ex-partner hoofdelijk verbonden voor hun hypothecaire geldlening. Consument heeft in juli 2015 de Adviseur de opdracht gegeven ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid voor de ex-partner te bewerkstelligen. Omdat in januari 2017 het ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid nog niet verleend was, heeft Consument een andere hypotheekadviseur benaderd, die ervoor gezorgd heeft dat het ontslag in mei 2017 verleend werd. Consument spreekt de Adviseur aan uit hoofde van zijn zorgplicht en vordert schadevergoeding.
15 apr 2019 Nieuws

Wees volledig in advisering (oud regime) lijfrentes

Een adviseur heeft verzuimd om schriftelijk vast te leggen dat Consument was geïnformeerd over de verschillende aanwendingsmogelijkheden van het lijfrentekapitaal, waaronder de constructie waarbij het fiscale regime van vóór 1992 behouden kon worden.
3 apr 2019 Nieuws

Explaindossier? Zorg voor dossiervorming.

Een consument stelt dat de geldverstrekker aan overkreditering heeft gedaan. Consument stelt dat de geldverstrekker onderzoek had moeten doen naar de financiële haalbaarheid van de geldlening.
18 dec 2018 Nieuws

Schending zorg- en informatieplicht hypotheekadviseur

Volgens Rechtbank Overijssel is een hypotheekadviseur bij de uitvoering van de opdracht toerekenbaar tekortgeschoten jegens consument. Als gevolg van die tekortkoming zijn de werkzaamheden van de hypotheekadviseur in het geheel niet bruikbaar gebleken.

Consument heeft ook betwist dat er een adviesrapport aan hem is uitgebracht.
Getoond 1 tot 10 van 35. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2019. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.