MijnFintool

Nieuws

Postbank klinkt betrouwbaarder dan ING

De consument vertrouwt de Postbank veel meer dan de ING Bank. Daarom zou het verstandig zijn als het ING-concern afziet van het voornemen om het Postbank-merk begin volgend jaar te laten verdwijnen. Dat zegt merkendeskundige Paul Moers in De Telegraaf.

Uit onderzoek van merkadviesbureau HIGHvalue blijkt dat de kernwaarden waarop banken rusten – zoals veiligheid, betrouwbaarheid en integriteit – onder grote druk staan. Moers: “Wij hebben acht kernwaarden voor banken geformuleerd: openheid in communicatie, integriteit van het management, transparantie, degelijkheid, financiële gezondheid, veiligheid qua spaargeld, betrouwbaarheid bij zwaar weer en klantgerichtheid.”

 

Alleen de Rabobank springt positief uit de index. Opvallend in het onderzoek is verder dat ABN Amro veel beter scoort dan Fortis, hoewel beide banken in staatshanden zijn gekomen. Volgens Moers is ABN Amro een ‘vreselijk sterk merk’. Verder valt dus op dat Postbank veel beter scoort dan ING.

 

Bron: DFT, 24-11-2008

Modules & dossiers

Opvoerdatum

24 nov 2008

Laatst gewijzigd

24 nov 2008

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1