MijnFintool

Nieuws

Consument kiest voor gemak

Uit onderzoek van MarketResponse blijkt dat maar liefst tachtig procent van de consumenten zich bij de aankoop van mobieltjes, verzekeringen en online producten/diensten laat leiden door gemak.

De uitkomsten, die onlangs zijn gepresenteerd, wijzen erop dat bedrijven ‘easy’ moeten zijn. Klanten hebben genoeg van nodeloos complexe producten en diensten. Er is geen geduld meer voor onleesbare handleidingen, bureaucratische procedures en onhandige openingstijden. De kritische consument wil dat bedrijven het leven makkelijker maken. Dat gemak mag best iets extra’s kosten en het ontbreken ervan kan een reden zijn om over te stappen. “Zo overweegt een derde van de consumenten van verzekeraar te switchen als die onvoldoende gemak biedt”, aldus een woordvoerder van MarketResponse.

 

Bron: Verbond van Verzekeraars, 05-12-2008

 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

05 dec 2008

Laatst gewijzigd

05 dec 2008

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1