Nationale-Nederlanden wil het verloren vertrouwen van consumenten terugwinnen met een nieuwe huisstijl en een grootscheeps mediaoffensief. Een van de speerpunten is de klantgerichtheid.
Om het vertrouwen te herwinnen wil Nationale-Nederlanden terug naar de essentie van verzekeren. ,,Dat is het wegnemen van onzekerheden en oplossingen bieden voor levensechte vragen van particulieren en bedrijven', aldus topman Lard Friese van Nationale-Nederlanden vrijdag tijdens een presentatie van het 'vernieuwde' verzekeringsbedrijf.
De laatste jaren daalde het vertrouwen onder consumenten in de verzekeringssector tot een dieptepunt door grote financiële schandalen zoals de woekerpolisaffaire. Nederlandse verzekeraars maakten vorige maand bekend ongeveer 200 miljoen euro uit te trekken voor te hoge kosten die door ongeveer 100.000 deelnemers in het verleden zijn betaald voor beleggingspensioenen. Nationale-Nederlanden tastte met 50 miljoen euro het diepst in de buidel om pensioendeelnemers te compenseren.
Verder gaat Nationale-Nederlanden in de kosten snijden om scherper te kunnen concurreren. In 2009 werden de kosten met 18 procent teruggebracht. ,,Maar we zijn nog steeds niet de beste van de klas en dat willen we wel zijn', aldus de Friese.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.