MijnFintool

Nieuws

Kwart verzekerden leest polisvoorwaarden niet

Ruim een kwart van de consumenten (28 procent) leest de polisvoorwaarden niet of slechts globaal bij het afsluiten van een verzekering. Eén op de vijf consumenten die de polisvoorwaarden wel zorgvuldig doornemen, begrijpt niet wat er staat. Ongeveer de helft van de consumenten is naar eigen zeggen redelijk op de hoogte van de polisvoorwaarden. Dat blijkt uit de CVS Consumentenmonitor, een representatief consumentenonderzoek door het Verbond van Verzekeraars.


Uit de monitor blijkt dat consumenten groot belang hechten aan de eenvoud van verzekeringen en duidelijke polisvoorwaarden; slechts twee procent geeft aan dit onbelangrijk te vinden. Bijna de helft van de ondervraagden vindt de mate van dekking die een verzekeraar biedt, belangrijker dan het hebben van een positief gevoel ten aanzien van de verzekeraar. “Hierin ligt dus een opdracht de informatievoorziening over verzekeringen nog begrijpelijker te maken”, aldus algemeen directeur Weurding. Begrijpelijke klantinformatie is één van de ijkpunten bij het Keurmerk Klantgericht Verzekeren dat dit jaar is geïntroduceerd en komt tevens aan de orde bij klanttevredenheidsonderzoeken.

Bron: Verbond van Verzekeraars, 25-08-2010
 

Modules & dossiers

Opvoerdatum

26 aug 2010

Laatst gewijzigd

26 aug 2010

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1