Internetverzekeraars hebben in 2010 een omzet gerealiseerd van tot 515 miljoen euro (485). Dit komt neer op een groei van 6%. Vooral ziektekosten- en auto-, reis- en inboedelpolissen worden meer online afgesloten.
Alle online consumentenbestedingen samen zijn in 2010 met 11% gegroeid tot 8,2 miljard euro. Het totale aantal internetkopers is boven de negen miljoen uitgekomen: in 2010 schaften 600.000 mensen voor het eerst online een product aan. Reizen blijft verreweg de grootste categorie in het online marktsegment. Daarna volgen Telecom, Kleding en Verzekeringen.
Voor het jaarlijkse rapport ondervraagt bureau Blauw Research ruim 1.700 consumenten over hun aankoopgedrag. Die gegevens worden gecombineerd met verkoopcijfers van leden van Thuiswinkel.org, waaronder de verzekeringsbedrijven Anderzorg, Centraal Beheer, DAS, FBTO, Hema, Izio, Ohra, Univé, Verzekeringssite en Zelf.nl.
Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.