De groei van bestellingen via internet is zichtbaar op vrijwel alle terreinen, met uitzondering van hardware. Tussen 2006 en 2010 zijn het online boeken van reizen of vakanties en het kopen van kleding het sterkst gestegen (14 procentpunten) onder de frequente e-shoppers . Van de internetkopers boekten er bijna 6 van de 10 reizen in 2010. Reizen is daarmee de meest voorkomende aankoop online.
Koploper in elektronische verkoop zijn bedrijven in de bedrijfstak ‘vervoer en opslag’. In 2009 behaalden deze bedrijven 22 procent van hun totale omzet via internet of andere elektronische netwerken. Het aandeel bedrijven dat ten minste 5 procent van hun totale omzet elektronisch heeft behaald, is toegenomen van 16,5 procent in 2008 naar 18,4 procent in 2009. Dat betekent een flinke toename van het belang van elektronisch verkopen voor Nederlandse bedrijven.
Bron: CBS, 01-07-2011
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99