MijnFintool

Nieuws

Verzekeraars kunnen beter op service

De Nederlandse consument geeft zijn verzekeraar gemiddeld een 7,1. Van de andere Europese landen scoren enkel het Verenigd Koninkrijk (7,3) en Duitsland (7,2) hoger. In vergelijking met andere industrieën kan de verzekeringsindustrie op het gebied van service en de waardering van vaste klanten nog verbeterslagen maken.

Uit de Global Consumer Insurance Survey 2012 (onderzoek onder 24.000 verzekeringsklanten in 23 landen) van Ernst & Young blijkt ook dat Nederlandse klanten die een nieuwe levensverzekering willen afsluiten, voornamelijk via vergelijkingssites (48%) zoeken, een intermediair inschakelen (42%)en websites van verzekeraars raadplegen (32%).

Ernst & Young: “Verzekeraars kunnen klantloyaliteit en mond-tot-mondreclame verbeteren door proactieve participatie op social media platforms, bijvoorbeeld met web care teams. In de ogen van de klant is persoonlijk contact van groot belang. Intermediairs spelen een belangrijke rol bij de verkoop van complexe producten zoals levensverzekeringen en pensioenen. Ook verzekeraars moeten daarin de samenwerking met de klant opzoeken. Door producten samen met de klant te evalueren of zelfs te ontwikkelen kan de verzekeraar nieuwe, succesvolle verzekeringen ontwikkelen.”

Bron: E&Y, 26-03-2012

Modules & dossiers

Opvoerdatum

27 mrt 2012

Laatst gewijzigd

30 aug 2012

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1