MijnFintool

Nieuws

Keurmerk behouden blijkt lastig

Het behouden van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is voor veel verzekeraars een lastige opgave. Ruim de helft van de verzekeraars die in 2010 het keurmerk ontvingen, komt niet in één keer door de periodieke beoordeling. Verzekeraars die niet slagen voor de beoordeling, krijgen een herkansing voordat het keurmerk wordt ingetrokken.

 

Volgens een verslag van de Stichting toetsing verzekeraars over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben verzekeraars vooral moeite met het voldoen aan de reactietermijnen. Maar ook andere normen, zoals begrijpelijk taalgebruik, telefonische bereikbaarheid en interne kwaliteitsaudits, moeten beter. In 2011 heeft de stichting 13 initiële (eerste aanvraag) en 24 reguliere beoordelingen uitgevoerd. In 15 gevallen heeft dit geleid tot een herbeoordeling. Eind 2011 stonden er nog 12 herbeoordelingen op de agenda. Op 1 januari 2012 waren er 46 verzekeraars die het keurmerk mogen voeren. Zeven verzekeraars zonder keurmerk zaten op dat moment nog in het beoordelingstraject.

 

Bron: Stichting Keurmerk Klantgericht Verzekeren, 30-05-2012

Modules & dossiers

Opvoerdatum

31 mei 2012

Laatst gewijzigd

27 aug 2012

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1