MijnFintool

Nieuws

Keurmerken voor financiële producten en diensten belangrijk voor Nederlanders

Het belang van een keurmerk bij de aanschaf van een financieel product en/of financiële dienst is hoog: 63% van alle Nederlanders vindt het belangrijk. Dit in tegenstelling tot alle andere producten en diensten, waarbij 38% van de Nederlanders een keurmerk belangrijk vindt. Dit blijkt uit de, door Keala Research B.V. jaarlijks uitgevoerde, Keurmerkmonitor onder 1.300 consumenten.

Bekendheid is een issue
95% van de 1.300 respondenten kan spontaan geen financieel keurmerk noemen. De 2 meest bekende "Keurmerken" in de financiële wereld zijn eigenlijk geen keurmerken: AFM (17% spontaan genoemd) en KIFID (10% spontaan genoemd). Alle andere keurmerken zijn spontaan amper bekend. De geholpen naamsbekendheid van de financiële keurmerken is wel degelijk beter, waarbij de Stichting Erkend Hypotheekadviseur de hoogste bekendheid geniet (28%). De relatieve nieuwkomer, het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, is bij 6% van de Nederlanders bekend.

Voor meer info Keurmerkenmonitor 2012 (dit is een te kopen rapportage van Keala)

Bron: Keala

Modules & dossiers

Opvoerdatum

05 sep 2012

Laatst gewijzigd

05 sep 2012

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1