Circa de helft van de adviseurs is van plan om te stoppen met het geven van adviezen bij aanvang van de verzekering. Zij gaan nog wel de rol van bemiddeling en/of beheer invullen, zo blijkt uit het bedrijfsvoering benchmark onderzoek voor tussenpersonen 2012.
De gemiddelde Net Promoter Score (NPS), een indicator voor klantloyaliteit en groei, is bij AOV verzekeraars -36. Er zijn dus meer klanten die de verzekeraars niet aanbevelen dan klanten die hun verzekeraar wel aanbevelen. Gemiddeld heeft minder dan 44% hun verzekeraar wel eens aanbevolen.
Een aantal trends zorgt voor een (beperkte) stijging van de gemiddelde premies. Dat zijn de verwachte toename van sommen AOV, de toename van de leeftijd van zelfstandigen en tenslotte kan de samenstelling van de verzekerden naar sector daarnaast nog invloed hebben.
Bron: Baken Adviesgroep (Marktrapport Inkomensverzekeringen 2013)
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99