Klant centraal blijft het taaiste onderdeel van de code. Het werkelijk centraal stellen van de klant in denken en doen vergt een wezenlijke verandering binnen een organisatie. Desalniettemin is op het terrein van klant centraal veel vooruitgang geboekt. Het centraal stellen van de klant is doorgedrongen tot in de kernwaarden van banken. Klant centraal maakt onderdeel uit van de strategische keuzes van banken en er is duidelijk een tendens om meer meetindicatoren te ontwikkelen.
Commissie ziet positieve ontwikkelingen bij verzekeraars
De Commissie heeft tijdens de bedrijfsbezoeken die zij heeft afgelegd gemerkt dat verzekeraars zich goed bewust zijn van de cultuurveranderingen die nodig zijn en heeft gezien met hoeveel enthousiasme verzekeraars zich in directiekamers en op de werkvloer inzetten voor de noodzakelijke veranderingen gericht op het terugbrengen
van de aandacht voor het belang van de klant. Dit gebeurt door middel van cultuur- en veranderingstrajecten en projecten gericht op verbetering van de bedrijfsvoering en de bediening van de klant. Overigens zijn deze ontwikkelingen niet alleen op het conto van de Code te schrijven.
Bron: Rijksoverheid
Downloads:
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99