De daling in het aantal Chipkniptransacties heeft al flink ingezet. Ook het afgelopen jaar was de daling weer significant (-18,3%). Het aantal Chipknipopladingen nam sterk af ten opzichte van het jaar ervoor (17,6 miljoen keer in 2013; -23,9%).
Chipknipsaldo op nul
Piet Mallekoote, directeur van Currence: “Zowel de banken als Currence hopen dat consumenten het Chipknipsaldo op hun betaalpas zo snel mogelijk afwaarderen. Het Chipknipsaldo blijft uiteraard van de pashouder. Maar het algeheel advies luidt: Gebruikt u uw Chipknip niet meer of heeft u nog een oude Chipknip liggen? Zet hem dan nu al op nul!”
Terugstorten van het Chipknipsaldo kan via ieder oplaadpunt, vaak bij een bankfiliaal. Wanneer de pas defect of geblokkeerd is, kan in de meeste gevallen toch het geld teruggestort worden op de rekening. De kaarthouder moet hiervoor contact opnemen met zijn bank.
Het saldo van kaarten die niet persoonsgebonden zijn en niet gekoppeld aan een bankrekening (Prepaid Chipknip) kan niet teruggestort worden via een oplaadpunt.
Bron: Currence
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99