MijnFintool

Nieuws

Consumentenbond geeft BelastingTelefoon weer een onvoldoende

De Consumentenbond heeft een onderzoek gehouden bij de BelastingTelefoon met behulp van Mysteryshoppers. De Mysteryshoppers van de Consumentenbond kregen op tweederde van de vragen aan deze informatielijn een fout of onvolledig antwoord.

Er werden aan de Belastingtelefoonmedewerkers zeven vragen voorgelegd,  variërend in moeilijkheidsgraad. Elke vraag werd aan tien verschillende medewerkers gesteld. De fouten variëren van het onterecht vermelden van een leeftijdsgrens tot het vergeten van schenkbelasting.

Hierdoor scoort de BelastingTelefoon in de Geldgids van februari/maart slechts een 4,6

Volgens de Belastingdienst 'is expertise toegevoegd aan de 'tweede lijn' om bellers met vaker voorkomende complexe vragen in algemene zin direct een antwoord te kunnen geven'.  Deze toegevoegde expertise is volgens de Consumentenbond helaas nog ver te zoeken: de 'tweede lijn' beantwoordde 12 van de 15 vragen alsnog fout of onvolledig.

Bron: Consumentenbond

Modules & dossiers

Opvoerdatum

06 feb 2014

Laatst gewijzigd

07 feb 2014

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1