MijnFintool

Nieuws

ING breidt hulp aan huizenbezitter verder uit

ING treedt dit jaar nog actiever in contact met klanten met een hypotheek om een mogelijke betalingsachterstand te voorkomen. Het aantal huizenbezitters met wie ING preventief contact opneemt over hun financiële situatie wordt ten opzichte van vorig jaar verdubbeld naar 40.000 klanten. ING vindt het belangrijk om in een vroegtijdig stadium in contact te komen met haar klanten om te spreken over hun persoonlijke financiële situatie. ING breidt daarom haar dienstverlening verder uit met drie nieuwe initiatieven: Budget Bootcamp, Uw Hypotheekcoach en Uw Cashmanager.

Deze diensten richten zich op het samen met de klant krijgen van overzicht en inzicht van de financiële situatie zodat huizenbezitters zorgeloos kunnen wonen. De nieuwe dienstverlening is onderdeel van het ‘Financieel Fit’ programma waarmee ING Nederlanders wil inspireren om hun financiële situatie te optimaliseren voor nu en in de toekomst.
 
Verdubbeling preventieve hulp aan klanten
Op basis van een risico inschatting zullen bijna 40.000 klanten telefonisch, via mail of internet benaderd gaan worden. Dennis Noordervliet, directeur Marketing Hypotheken: “Het is belangrijk dat huizenbezitters zorgeloos kunnen wonen. Met de uitbreiding van deze dienstverlening willen wij samen met onze klanten eventuele toekomstige betalingsachterstanden voorkomen. Wij zien dat de proactieve benadering in de praktijk goed werkt. Een op de vier klanten wenst op basis van het contact een adviesgesprek. Ook bij belangrijke gebeurtenissen in het leven zoals echtscheiding, gezinsuitbreiding of inkomensdaling is het verstandig om de financiële situatie te bespreken. Zo blijven klanten financieel fit.”
 
Introductie van Budget Bootcamp, Uw Hypotheekcoach en Uw Cashmanager
ING breidt haar dienstverlening uit met drie nieuwe initiatieven: Budget Bootcamp, Uw Hypotheekcoach en Uw Cashmanager. Noordervliet: “De speciaal door het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) opgeleide adviseurs van Budget Bootcamp bieden klanten op basis van vier gesprekken inzicht en overzicht in hun financiële situatie zodat zij hun financiën beter onder controle krijgen.”
Met Uw Hypotheekcoach krijgen klanten tijdelijk een vast aanspreekpunt bij (dreigende) betalingsproblemen. Via een direct mobiel nummer en emailadres is de coach te bereiken. De coach begeleidt klanten en houdt financiële vorderingen nauwlettend in de gaten. Ook deze coaches zijn door het Nibud opgeleid.
Uw Cashmanager is een besparingscheck en bekijkt waar de klant kan besparen op vaste lasten anders dan financiën zoals energie, telecom en internet. Deze optie wordt geboden aan klanten als er sprake is van een uitgavenprobleem. Uw Cashmanager geeft inzicht hoe er bezuinigd kan worden op uitgaven. ING werkt voor Uw Cashmanager samen met Bos Financial Services. De kosten bedragen € 60 en worden in rekening gebracht nadat de klant minimaal € 60 per jaar kan besparen en de klant het besparingsrapport heeft ontvangen.
 
Uitgebreide ondersteuningsmogelijkheden
Naast deze nieuwe mogelijkheden biedt de ING nog andere hulpmiddelen zoals de NHG Woonlastenfaciliteit, tijdelijke verhuur van woning, een gespecialiseerde Scheidingsdesk, Rentepauze (ook preventief), Afloswijzer (57.000 keer ingevuld) en de Hypotheek Stresstest ( 81.000 keer ingevuld).

 

Bron: ING

Modules & dossiers

Opvoerdatum

17 mrt 2014

Laatst gewijzigd

17 mrt 2014

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1