Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
19 feb 2015 Nieuws

Onderzoek naar kredietwaarschuwing

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) doet onderzoek naar de kredietwaarschuwing ‘Let op! Geld lenen kost geld’. De AFM bekijkt wat belanghebbenden vinden van de waarschuwing en hoe de waarschuwing het gedrag van consumenten beïnvloedt.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

De invloed op het gedrag van consumenten in de praktijk toetst de AFM onder meer in samenwerking met een grote marktpartij. Deze marktpartij past hiervoor gedurende het onderzoek bepaalde reclames voor geld lenen aan.

De waarschuwingszin is ingevoerd in 2009 en is een van de maatregelen van de overheid om de schuldenproblematiek onder consumenten terug te dringen. De doelstelling is consumenten te attenderen op de gevolgen van lenen. Bij de ontwikkeling van de slogan bleek uit consumentenonderzoek dat het merendeel van de geënquêteerden vond dat ‘Let op! Geld lenen kost geld’ het beste wijst op de nadelige gevolgen van lenen.

Bron: AFM

Lees ook…

AFM: Let op! Geld lenen kost geld is succes

Bijna alle Nederlanders kennen, al een half jaar na de introductie, de waarschuwingszin Let op! Geld lenen kost geld. Daarbij geeft 73% van de consumenten aan dat de zin aanzet tot denken over de nadelige gevolgen van lenen.

Rubrieken

Dossiers

Opvoerdatum

19 feb 2015

Laatst gewijzigd

19 feb 2015

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2020. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.