MijnFintool

Nieuws

Kifid: advieskosten terugbetalen vanwege'onhandige' formulering dienstverleningsdocument

In de overeenkomst is bepaald dat Consument voor de dienstverlening van de Adviseur een vast honorarium verschuldigd is van € 2.000,-. Echter, ook is in de overeenkomst opgenomen dat Consument geen bedrag verschuldigd is op het moment dat de bemiddeling van de Adviseur niet heeft geleid tot het afsluiten van een hypothecaire geldlening.

Consument heeft in casus besloten de overeenkomst te beeindigen alvorens een lening is verstrekt. De Commissie oordeelt dat het bedrag van € 2.000,-, dat Consument binnen de daarvoor gestelde termijn van 90 dagen heeft betaald, onverschuldigd is betaald.

Lees hier de volledige uitspraak.

Bron: Kifid

 

Aanvulling redactie Fintool

* Het was wellicht handiger geweest in het dienstverleningsdocument in ieder geval vast te leggen dat deeldiensten naar rato betaald dienen te worden. In deze casus heeft relatie (voortijdig) afgehaakt vanwege de onjuiste offerte. Echter, ook in een later stadium had relatie nog af kunnen haken, terwijl de adviseur wel meer verrichtingen had gedaan.

Modules & dossiers

Opvoerdatum

11 mei 2016

Laatst gewijzigd

11 mei 2016

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1