MijnFintool

Nieuws

Centraal aanspreekpunt Belastingdienst

Achterblijvers van vermiste personen die zich bij de Belastingdienst melden met vragen die voortkomen uit de vermissing, worden voortaan geholpen door een centraal aanspreekpunt. Dat hebben Belastingdienst en Slachtofferhulp Nederland vastgelegd in een Protocol vermiste personen.

Achterblijvers lopen vaak tegen problemen op bij het regelen van allerlei juridische en praktische zaken van de vermiste persoon. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om bankzaken, verzekerings- en uitkeringskwesties, en belastingzaken van de vermiste persoon. Met het aanspreekpunt waarborgt de Belastingdienst dat achterblijvers van vermiste personen correct worden benaderd en geholpen.

Coördinatiepunt Vermissing
In het protocol is vastgelegd dat de Belastingdienst kantoor Den Haag intern optreedt als centraal coördinatiepunt voor vermissingen. Binnen dit coördinatiepunt wordt de expertise opgebouwd over hoe te handelen bij een vermissing. Als een achterblijver zich meldt bij de Belastingdienst en er doen zich problemen voor door de vermissing, dan verwijst de medewerker de achterblijver door naar het Coördinatiepunt Vermissing.


Bron: Belastingdienst

Modules & dossiers

Opvoerdatum

25 aug 2016

Laatst gewijzigd

25 aug 2016

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1