In de campagne De Tijd van je Leven staan trends centraal die jongeren aangaan. Deze groep wisselt vaker van baan, gaat vaker een periode zelfstandig werken en leeft gemiddeld langer dan voorgaande generaties. Allemaal zaken die invloed hebben op het inkomen voor later. De Pensioenfederatie wil met de campagne het bewustzijn bij jongeren vergroten over de ontwikkelingen die hun oudedagsvoorziening beïnvloeden. Daarbij wil ze de boodschap ‘Ja, er is voor jou later nog pensioen’ overdragen.
Trends, zoals van baan wisselen, een partner krijgen of zelfstandig ondernemer worden, vormen de haakjes om deze groep na te laten denken over later. De campagne belicht ook de effecten van maatschappelijke, demografische en economische ontwikkelingen op het pensioeninkomen van deze groep. Gerard Riemen, directeur van de Pensioenfederatie stelt met tevredenheid vast dat deze opzet werkt: “Uit de gemiddelde tijd die zij op de site rondkijken, maak ik op dat jongeren zich ervan bewust zijn dat elke grote beslissing die je in je leven maakt, ook invloed heeft op later. Ook uit kleine onderzoekjes op de site zien we dat pensioen wel degelijk ‘leeft’; zo vulde recent 75% van de bezoekers in dat pensioen voor hen een belangrijk item is in hun leven nu en later.”
Inmiddels zijn de resultaten voor 2016 bekend. De campagne trekt op facebook en twitter steeds meer volgers. In 2016 werd 454.600 naar de site geklikt. Ruim 5.000 bezoekers raadpleegden vanaf de campagnesite hun eigen pensioenopbouw op Mijn Pensioenoverzicht. Dat aantal neemt toe; in de eerste drie maanden van 2017 zijn dat er al 3.300. Inmiddels telt de Facebookpagina bijna 12.000 fans, waarvan meer dan 70% in de doelgroep 25- tot 35-jarigen.
Website: www.detijdvanjeleven.nl
Bron: PensioenFederatie
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99