Consument stelt dat hij destijds Tussenpersoon heeft verzocht om de auto beperkt casco te verzekeren en vordert het aankoopbedrag van de auto terug bij Tussenpersoon.
De Commissie overweegt dat op Consument de plicht rust om het verstrekte polisblad te bestuderen en op juistheid te controleren.
Dit geldt te meer nu Consument stelt dat er uitgebreid met de Tussenpersoon over de dekking is gesproken. Voor zover Consument deze controle had gedaan, had hij met een geringe inspanning kunnen ontdekken dat de dekking zoals aangegeven op het polisblad, niet correct was. Aangezien de Tussenpersoon geen reactie van Consument ontving, mocht hij uitgaan van de juistheid van het polisblad en de daarop vermelde dekkingen.
De Commissie volgt Consument niet in de stelling dat er een korte tijd zat tussen het ontvangen van het polisblad en de diefstal van de auto, waardoor hij geen tijd heeft gehad om het polisblad door te nemen. Uit de overgelegde stukken blijkt dat er ruim een maand tijdsverloop heeft gezeten tussen het ontvangen van het polisblad en de diefstal. Consument heeft derhalve voldoende tijd gehad om het polisblad op juistheid te controleren.
De vordering wordt afgewezen.
Lees hier de volledige uitspraak.
Bron: Kifid
Fintool
Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668