Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
28 mrt 2018 Nieuws

Verbeteringen doorgevoerd bij BelastingTelefoon

De Belastingdienst heeft verbeteringen doorgevoerd, maar krijgt van de Consumentenbond nog steeds een onvoldoende. Minister Hoekstra heeft inmiddels aangegeven dat verbeteringen op komst zijn, "Het moet beter en zal eind van dit jaar beter gaan." gaf hij aan bij RTL Z.
  • Dagelijkse e-mail nieuwsbrief
  • Kennisbank met 1000+ artikelen
  • Rekenmodellen en downloads
  • Persoonlijk archief
  • Inclusief Permanent Actueel module!!

Interne en externe kwaliteitsonderzoeken tonen aan dat het bij de 12 tot 13 miljoen vragen die de BelastingTelefoon jaarlijks binnenkrijgt in 90% van de gevallen om status- en procesvragen gaat. De beantwoording daarvan voldoet aan de kwaliteitsnormen. In circa 10% van het totaal aantal vragen gaat het om wet- en regelgevingvragen (W&R-vragen). Onderdeel daarvan zijn de weinig voorkomende en specifieke vragen. Van dit deel moet de kwaliteit van de beantwoording omhoog.

Onvoldoende

De staatssecretaris signaleerde dit al eerder in de 20ste Halfjaarsrapportage. De bevindingen worden nu bevestigd door een onderzoek van de Consumentenbond waarbij de BelastingTelefoon het cijfer 4,8 krijgt. Een herhaalonderzoek in maart laat lichte verbeteringen zien met een score van 5,4.

Bereikbaarheid BelastingTelefoon

Om de bereikbaarheid van de BelastingTelefoon ook tijdens de huidige aangifteperiode op peil te houden, zijn circa 100 extra medewerkers ingezet. Zij beantwoorden vooral de eenvoudige vragen. Daardoor kunnen tijdens de aangiftecampagne de meer ervaren informanten worden ingezet op complexere vragen.

Bron: Belastingdienst / RTL Z / Consumentenbond

Downloads

Downloads zijn alleen beschikbaar als u bent ingelogd. Log graag in of neem een abonnement.

Lees ook…

Belastingtelefoon blijft werken aan verbetering dienstverlening

Tussen de twaalf en dertien miljoen mensen bellen elk jaar de Belastingtelefoon. Negentig procent van hun vragen wordt juist beantwoord. De Consumentenbond concludeert in een eigen onderzoek dat de Belastingtelefoon specifiek fiscale vragen minder goed beantwoordt. Deze organisatie geeft de dienstverlening van de Belastingtelefoon daarom een onvoldoende. De Belastingdienst heeft aanvullende maatregelen genomen om de dienstverlening verder te verbeteren.

Consumentenbond geeft BelastingTelefoon weer een onvoldoende

De Consumentenbond heeft een onderzoek gehouden bij de BelastingTelefoon met behulp van Mysteryshoppers. De Mysteryshoppers van de Consumentenbond kregen op tweederde van de vragen aan deze informatielijn een fout of onvolledig antwoord.

Belastingtelefoon 17 miljoen keer gebeld in 2006

De Belastingtelefoon is in 2006 ruim 17 miljoen keer gebeld, dit zijn er ruim 4 miljoen meer dan in 2005. De drukste dag van het jaar, 21 juni 2006, kwamen 200.000 telefoontjes binnen. Gemiddeld kwamen per dag ongeveer 65.000 telefoontjes binnen, in 2005 waren dit er circa 51.000 per dag.

Rubrieken

Dossiers

Opvoerdatum

28 mrt 2018

Laatst gewijzigd

28 mrt 2018

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.