MijnFintool

Nieuws

AFM Consumentenmonitor

Driekwart van de mensen die recent een claim hebben ingediend, vinden dat hun rechtsbijstandverzekeraar in het belang van de verzekerde heeft gehandeld. 7% vindt dat er niet in hun belang is gehandeld. Dit blijkt uit cijfers van de ‘AFM Consumentenmonitor: rechtsbijstandverzekeringen, voorjaar 2018’.

In 2011 deed de AFM al onderzoek onder consumenten met een rechtsbijstandverzekering. Vergeleken met dat onderzoek zijn verzekerden op alle fronten tevredener over de behandeling van hun claim door hun rechtsbijstandverzekeraar. Het minst tevreden zijn mensen over de snelheid waarmee hun claim wordt afgehandeld.

Verzekerden niet altijd bekend met de voorwaarden

Meer dan driekwart van de verzekerden is op de hoogte van de kosten en dekking van hun verzekering. Toch is ongeveer de helft niet of nauwelijks bekend met het maximumbedrag voor de vergoeding van advocaatkosten en het minimumbedrag van de schade voordat de zaak in behandeling wordt genomen. De AFM raadt consumenten daarom aan om bij het afsluiten van een rechtsbijstandverzekering goed te letten op de voorwaarden.

Download: "Consumentenmonitor voorjaar 2018" (pdf, 24 pagina's)


Bron: AFM

Modules & dossiers

Opvoerdatum

25 jul 2018

Laatst gewijzigd

25 jul 2018

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1