MijnFintool

Nieuws

Online loket fd.kifid.nl

Afgelopen maanden hebben een viertal grote financiële dienstverleners als eerste gebruik kunnen maken van fd.kifid.nl, het online klachtenportaal voor financiële dienstverleners bij Kifid.

De komende maanden zullen stapsgewijs meer banken, verzekeraars en financiële adviseurs volgen. Zij kunnen de klachtafhandeling bij Kifid dan helemaal digitaal doen. Bij het stapsgewijs aansluiten geeft Kifid voorrang aan financiële dienstverleners waarvan ze meerdere klachten in behandeling hebben.

Zodra aansluiting een feit is, worden alle nieuwe klachten voor de betreffende dienstverlener digitaal behandeld. Lopende klachten die nog ‘schriftelijk’ worden behandeld, kunnen op verzoek van de financiële dienstverlener worden omgezet naar digitaal.

Voordelen

De klachtbehandeling via fd.kifid.nl gaat sneller, werkt gemakkelijker en is efficiënter voor financiële dienstverleners en voor Kifid. Via het online portaal komt de informatie veilig bij de juiste mensen. Financiële dienstverleners kunnen snel en gemakkelijk informatie uitwisselen met Kifid en aanvullende documenten indienen.

 

Bron: Kifid

Modules & dossiers

Opvoerdatum

24 okt 2018

Laatst gewijzigd

24 okt 2018

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1