MijnFintool

Nieuws

Verbond publiceert handreiking bij betalingsproblemen

Voor veel huishoudens en bedrijven heeft de coronacrisis grote financiële gevolgen. Voor wie plotseling veel minder inkomen heeft, liggen geldproblemen op de loer. Het betalen van verzekeringspremies kan dan in het gedrang raken. Wat kun je als verzekeraar doen als je vermoedt dat je klant geldproblemen heeft?

Om verzekeraars te helpen, hebben het Verbond van Verzekeraars en Wijzer in geldzaken een handreiking ontwikkeld.

Deze handreiking kan houvast bieden in de omgang met klanten met betalingsproblemen. Door problemen vroegtijdig te onderkennen en samen naar oplossingen te zoeken kan veel ellende worden voorkomen, is de leidende gedachte.

In de handreiking bij betalingsproblemen vind je meer informatie en tips over onder andere:

  • Het signaleren van afwijkende betaalproblemen
  • Het gesprek aangaan met klanten (empathie, ruimte, geduld)
  • Gezamenlijk zoeken naar oplossingen
  • Verwijzen naar hulp

Zelfregulering

De handreiking loopt vooruit op nieuwe zelfregulering die eind dit jaar van kracht wordt.


Bron: Verbond van Verzekeraars

Modules & dossiers

Opvoerdatum

28 mei 2020

Laatst gewijzigd

28 mei 2020

Reacties

Er zijn (nog) geen reacties op dit artikel

Reageren? Graag eerst inloggen.

Permanent Actueel met Fintool?

Als professioneel financieel adviseur moet en wilt u bijblijven en dat het liefst in zo weinig mogelijk (kostbare) tijd. Dat kan nu met Fintool.nl! Meld u nu aan als abonnee en krijg direct toegang tot de Kennisbank en Helpdesk.
Lees verder

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.

1
1