Uit de stukken volgt dat de Verzekering is afgesloten via bemiddeling en advisering van een tussenpersoon. De Commissie stelt vast dat Consument voorafgaand aan het afsluiten van de Verzekering een offerte heeft ontvangen. Deze offerte van 5 januari 1999 komt niet overeen met de Verzekering zoals Consument die heeft aangevraagd.
Doordat een offerte die concreet is toegespitst op de verzekering van Consument ontbreekt en Aangeslotene deze offerte ook niet heeft kunnen overleggen neemt de commissie aan dat deze offerte niet is verstrekt. De commissie kan daarom niet vaststellen of Aangeslotene heeft voldaan aan zijn informatieverplichtingen uit de Riav 1999 en de CRR 1998.
Doordat aangenomen wordt dat Aangeslotene de offerte niet heeft verstrekt is Aangeslotene tegenover Consument in zijn zorgplicht tekortgeschoten.
Echter is het de commissie niet gebleken dat Consument daardoor schade heeft geleden. Daarnaast stelt de commissie vast dat de in rekening gebrachte kosten staan genoemd in de voorwaarden en dat Consument voorafgaand aan het afsluiten van de verzekering is geïnformeerd over de fondsbeheerkosten (TER). Over de in rekening gebrachte kosten bestaat dus wilsovereenstemming.
Alle klachten van Consument zijn ongegrond en zijn vorderingen worden afgewezen.
Bron: Kifid
Fintool
info@fintool.nl
085 111 89 99