Neem nu een abonnement op Fintool.nl
De betrouwbare vraagbaak voor financiële dienstverleners.
Abonneren Bekijk alle diensten
 
10 jan 2025 Nieuws

Geen verhuisregeling = geen voortzetting spaarverzekering

De consumenten hadden bij de bank een spaarhypotheek met daaraan gekoppeld een spaarverzekering. De consumenten hebben op enig moment een nieuwe woning gekocht. Na de verkoop van de oude woning is de spaarhypotheek afgelost.
8 jan 2025 Nieuws

Rechtsbijstandverzekering en zorgplicht

De consumenten vinden dat de tussenpersoon zijn zorgplicht heeft geschonden door hen niet uit te nodigen voor een onderhoudsgesprek en niet te wijzen op de gevolgen bij het te laat doorgeven van wijzigingen ten aanzien van het adres en de gezinssamenstelling op de rechtsbijstandverzekering.
6 jan 2025 Nieuws

Blij met dode mus

De consument zag in de bankierenapp dat geld naar hem was overgemaakt, maar dat zijn saldo niet verhoogd werd. Hij klaagt daarover en vordert dat het bedrag van de betalingen alsnog op zijn betaalrekening worden bijgeschreven.
30 dec 2024 Nieuws

Meeneemregeling hypotheek

De consumenten hadden een hypothecaire geldlening bij de geldverstrekker met een meeneemregeling. Voor de aankoop van een nieuwe woning hebben zij een tweede hypothecaire geldlening afgesloten, waarbij zij gebruik gemaakt hebben van de meeneemregeling.
25 nov 2024 Nieuws

Meeneemregeling hypotheken

De consumenten hebben een hypothecaire geldlening bij de bank met een meeneemregeling en zij hebben een andere woning gekocht. Dit betreft een recht van opstal. De consumenten willen de rentecondities van de oude lening meenemen naar de nieuwe lening.
4 nov 2024 Nieuws

Bewaken termijn financieringsvoorbehoud

De consument stelt dat de adviseur zijn zorgplicht heeft geschonden door de termijn van het financieringsvoorbehoud niet nogmaals te verlengen dan wel de consument te waarschuwen voor het verstrijken van de termijn.
21 okt 2024 Nieuws

Informeer relatie over fatale termijn verhuisregeling

De consument verwijt de bank onder andere dat zij niet tijdig is geïnformeerd over de doorlooptijd van een hypotheekaanvraag. De commissie is van oordeel dat de consument als bestaande relatie inderdaad meer mocht verwachten van de dienstverlening van de bank.
9 okt 2024 Nieuws

Hoe waarderen financiële dienstverleners Kifid in 2024?

Jaarlijks laat Kifid onafhankelijk onderzoek doen naar de klanttevredenheid bij financiële dienstverleners. Dit in aanvulling op het lopende klanttevredenheidsonderzoek onder consumenten. In oktober 2024 onderzoekt MarketResponse opnieuw hoe aangesloten financiële dienstverleners Kifid waarderen. Doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in mogelijke verbeterpunten op voor de financiële dienstverlener belangrijke aspecten in de klachtbehandeling.
7 okt 2024 Nieuws

Wel schade veroorzaakt maar niet aansprakelijk

Kifid uitspraak
Ik voel me rot over schade die ik heb veroorzaakt, maar mijn verzekeraar zegt dat ik niet aansprakelijk ben. Door een onhandig ongelukje beschadigt u spullen van vrienden of familie. Bijvoorbeeld terwijl u op bezoek bent of helpt met een klusje. U meldt deze schade bij uw aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP), maar uw verzekeraar vergoedt de schade niet. De verzekeraar zegt dat er sprake is van een ongelukkige samenloop van omstandigheden en dat u niet aansprakelijk bent. U bent het er niet mee eens; het voelt niet goed dat de ander met schade achterblijft. Kunt u nog iets doen?
2 okt 2024 Nieuws

Service abonnement (Kifid uitspraak)

De consument vindt dat de tussenpersoon hem ten onrechte aan het service abonnement van zijn arbeidsongeschiktheidsverzekering houdt.
Getoond 1 tot 10 van 700. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl
KvK 27256668

Fintool bv © 2003/2025. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.