Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
29 mei 2020 Nieuws

Nazorg en algemene premiedaling ORV

De nazorgplicht gaat niet zo ver dat een financieel adviseur een consument moet informeren over de premiedalingen van overlijdensrisicoverzekeringen. Dat concludeert de Commissie van Beroep van Kifid in een gepubliceerde uitspraak.
27 mei 2020 Nieuws

Aanvraagformulier en polisopmaak

Wanneer de verzekeraar zonder enige toelichting een polis verstrekt aan een consument die afwijkt van het aanvraagformulier, dan is dat in strijd met de zorgplicht stelt Kifid.
19 mei 2020 Nieuws

Opzegtermijn geldt ook voor kredietverstrekker

Een echtpaar heeft zich bij Kifid beklaagd over het feit dat ING Bank hun doorlopend krediet in september 2019 heeft beëindigd zonder de opzegtermijn van twee maanden in acht te nemen. De bank heeft, zo zegt zij, per abuis de beëindigingsbrief, waarin de opzegtermijn is vermeld, niet verzonden.
15 mei 2020 Nieuws

Verzekeraar kan zich niet beroepen op oneerlijk beding

Een rechtsbijstandverzekeraar moet aan een consument alsnog de gemaakte advocaatkosten voor twee afzonderlijke kort gedingprocedures vergoeden. De verzekeraar heeft zich bij Kifid tevergeefs beroepen op het artikel in de algemene polisvoorwaarden over samenhangende conflicten.
11 mei 2020 Nieuws

OHA en LTI

Een Consument (huiseigenaar) vordert via Kifid ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid van zijn ex-partner. In het echtscheidingsconvenant was dit ontslag overeengekomen. Ondanks een aantal argumenten van Consument weigert de geldverstrekker ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid van de ex-partner.
7 mei 2020 Nieuws

Gevalideerd taxatierapport of waardeverklaring?

Consument heeft een waardeverklaring bij de Geldverstrekker aangeleverd, om daarmee aan te tonen dat de waarde van zijn woning gestegen is en dat een opslag op zijn hypotheekrente daarom verwijderd kan worden.
4 mei 2020 Nieuws

Circa kwart behandelde Kifid klachten ziet op hypotheken

In 2019 heeft Kifid bijna 500 klachten meer inhoudelijk behandeld dan in 2018. In totaal zijn 3.412 klachten van consumenten gericht tegen hun bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener afgerond. Meer dan de helft van de klachten is met inzet van bemiddeling of schikking opgelost. Ook geeft Kifid een aantal tips voor de financiële dienstverlener.
30 apr 2020 Nieuws

Tekenen verklaring 'eigen bewoning' niet zonder risico

Consument heeft bij een geldverstrekker een hypothecaire geldlening afgesloten ten behoeve van de aankoop van een woning, die hij niet voornemens was zelf te bewonen. Consument heeft hieromtrent een valse verklaring bij geldverstrekker afgelegd.
30 apr 2020 Nieuws

Welke datum hanteren?

Consument heeft op 30 december 2019 een extra vervroegde aflossing op zijn hypothecaire geldlening gedaan. Hij heeft in de omschrijvingsregel vermeld dat de aflossing per 1 januari 2020 moet worden verwerkt.
24 apr 2020 Nieuws

Moet bank levenstestament aantekenen in administratie?

De Kifid klacht van consument ziet op het levenstestament. Consument heeft de bank verzocht het levenstestament te verwerken in haar administratie en daaraan heeft de bank geen gehoor te geven. Op 9 augustus 2019 heeft Consument bij notariële akte een levenstestament gemaakt.
Getoond 1 tot 10 van 485. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2020. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.