Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
13 apr 2021 Nieuws

Kifid tips voor de financiële dienstverlener

Uit de praktijk van Kifid en uitspraken van de Geschillencommissie zijn de volgende tips voor financiële dienstverleners te halen:
9 apr 2021 Nieuws

Maak duidelijke(re) afspraken met consument

De consumenten hebben gevorderd dat de adviseur wordt veroordeeld tot het terugbetalen van de door hen betaalde advieskosten. Omdat de consumenten op de datum waarop de termijn van het financieringsvoorbehoud eindigde geen offertes hebben ontvangen, hebben zij de opdracht bij de adviseur beëindigd.
9 apr 2021 Nieuws

Consument moet principe spaarhypotheek begrijpen

De rente van de hypothecaire geldlening van de consument is - met tussenkomst van zijn financieel adviseur - verlaagd door taxatie van de woning en rentemiddeling. In de toepasselijke voorwaarden staat dat de rente die vergoed wordt over de bankspaarrekening gelijk is aan de rente die de consument is verschuldigd voor de bankspaarhypotheek.
8 apr 2021 Nieuws

Kifid gaat door met behandeling beleggingsverzekeringsklachten

De prejudiciële vragen van het Hof Den Haag aan de Hoge raad inzake beleggingsverzekeringen van N. zijn voor Kifid geen reden om de behandeling van beleggingsverzekeringsklachten aan te houden.
7 apr 2021 Nieuws

Dominoeffect Kifid uitspraak over aanbieders DK

Deze week heeft de Commissie van Beroep zich opnieuw uitgesproken in twee klachtzaken over het rentetarief op doorlopend krediet. Ook consumenten met een doorlopend krediet van H. en van S. mogen verwachten dat de rente op hun doorlopend krediet gedurende de looptijd van dat krediet in de pas zal blijven met de relevante marktrente, zo blijkt uit de gepubliceerde Kifid uitspraken.
23 mrt 2021 Nieuws

Maak goede afspraken omtrent ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid

Consument heeft een verzoek ingediend om uit de hoofdelijke aansprakelijkheid voor de geldlening te worden ontslagen. De ex-partner van consument weigert medewerking.
18 mrt 2021 Nieuws

Waterschade als gevolg van kraantje open laten staan gedekt?

De consument heeft per ongeluk de kraan in de keuken niet dichtgedraaid. Hierdoor is een grote hoeveelheid water de keuken en de woonkamer ingestroomd. De consument doet een beroep op zijn achtergebleven woonhuisverzekering.
17 mrt 2021 Nieuws

Acceptatienormen geldverstrekker kennen

Consument heeft geprobeerd zijn hypotheek te verhogen om een woning voor zijn dochter aan te kopen. De hypotheekinschrijving bood daarvoor ruimte. Geldverstrekker heeft die aanvraag afgewezen op grond van haar acceptatiebeleid.
17 mrt 2021 Nieuws

Meevaller verzekeringnemer

De consument heeft bij de verzekeraar een pensioenverzekering waarop onder meer een garantie-clausule van toepassing is. Deze houdt in dat, indien gedurende de gehele vooraf overeen-gekomen duur van de premiebetaling op elke premievervaldag een premie-inleg van ten minste € 2.953,52 heeft plaatsgevonden, een garantierendement wordt gegeven op basis van 3,50 %.
16 mrt 2021 Nieuws

OHA breekt voorwaarden niet

Consument heeft in 2011 een hypothecaire geldlening met voordeelrente afgesloten. In ruil voor een rentekorting zou hij een aflosvergoeding verschuldigd zijn bij vrijwillige verkoop van de woning. In 2015 is zijn ex-partner uit de hoofdelijke aansprakelijkheid ontslagen en heeft zijn huidige partner zich daartoe verbonden.
Getoond 1 tot 10 van 555. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2021. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.