Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
20 okt 2020 Nieuws

Klachten over verzekeringen in 2019

Het aantal klachten over verzekeringen is in 2019 met 6% gestegen ten opzichte van een jaar ervoor. Dat blijkt uit een uitvraag van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
15 okt 2019 Nieuws

CvB: klacht te laat bij Kifid, dus niet behandelbaar

De Commissie van Beroep van Kifid heeft in een beroepsprocedure vastgesteld dat de consumenten al rechtsbijstand hadden voordat zij hun huidige advocaat inschakelden. Om die reden hadden deze consumenten eerder bekend moeten zijn met de mogelijkheid om een klacht bij Kifid in te dienen.
4 okt 2019 Nieuws

160.000 klachten in 2018 voor verzekeraars

Alle aanbieders van verzekeringen hebben de Autoriteit Financiële Markten (AFM) geïnformeerd over de klachten die zij ontvingen in 2018. 178 aanbieders rapporteerden samen 160.000 unieke klachten over particuliere en zakelijke verzekeringen.
17 jul 2019 Nieuws

Woning onder voorbehoud verkocht?

In een Kifid uitspraak doet een hypotheekadviseur een beroep op artikel 6:89 BW en op verval van recht op grond van de algemene voorwaarden die het kantoor hanteert.
27 jun 2019 Nieuws

Nadere toelichting Kifid reglement

Consumenten en kleinzakelijke ondernemers kunnen bij Kifid terecht voor oplossing van hun individuele klacht. Heeft de consument of ondernemer eerder al zijn klacht voorgelegd aan een rechter, dan kan Kifid de klacht niet behandelen. Dat geldt ook als die klacht is ingediend in het kader van een collectieve actie. Zo staat het in de reglementen van Kifid.
12 apr 2019 Nieuws

Kifid: Tips voor de financiële dienstverlener

In 2018 heeft Kifid in totaal 2.922 klachten inhoudelijk behandeld van consumenten die een geschil hadden met hun bank, verzekeraar of andere financiële dienstverlener. Voor bijna de helft van de klachten (46%) is met inzet van bemiddeling of schikking een oplossing gevonden tot tevredenheid van consument en financiële dienstverlener. In ruim 1.100 financiële klachtzaken is een uitspraak gedaan. Daarbij is de consument in bijna 200 klachtzaken deels of geheel in het gelijk gesteld; in ruim 900 klachtzaken was de klacht van de consument ongegrond.
31 aug 2018 Nieuws

Dienstenwijzer: vormvrij

Een dienstenwijzer is geen wettelijk voorgeschreven document. Het kan bijvoorbeeld een brochure zijn met informatie over de onderneming en de dienstverlening.
30 jan 2018 Nieuws

Kifid vernieuwt online klachtenloket

Kifid vernieuwt het online klachtenloket MijnKifid voor consumenten. De verbetering is bedoeld om MijnKifid sneller en veiliger te maken en beter te onderhouden.
17 okt 2017 Nieuws

Meldpunt voor benadeelde nieuwbouwkopers

Vereniging Eigen Huis heeft een meldpunt geopend voor kopers van nieuwbouwwoningen die zich gedupeerd voelen door schimmige of oneerlijke procedures bij de verdeling of loting. De vereniging wil duidelijke spelregels voor de toewijzing van nieuwbouwwoningen en een loting onder toezicht van een notaris.
7 okt 2015 Nieuws

Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg

De Eerste Kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Deze patiëntenwet is een grote stap in de verbetering van de verhouding tussen zorgaanbieder en patiënt. De wet waarborgt dat patiënten kunnen vertrouwen op goede zorg en een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen. De wet vervangt twee wetten op dit gebied: de Kwaliteitswet zorginstellingen en de Wet klachtrecht cliënten zorgsector.
Getoond 1 tot 10 van 32. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2021. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.