Bevestig uw aanmelding

U ontvangt nu een e-mailbericht van waaruit u uw aanmelding moet bevestigen. Zonder deze bevestiging ontvangt u niet dagelijks actuele en praktische informatie. Doe het gelijk even!

Stuur mij dagelijks actuele en praktische informatie
Bekijk alle diensten
 
22 jun 2018 Nieuws

Beperkte registratie bij een redelijk vermoeden van schuld van fraude

Een consument heeft zich bij Kifid beklaagd over de registratie van zijn persoonsgegevens door een verzekeraar en over de onderzoekskosten die de verzekeraar in rekening heeft gebracht. Volgens de verzekeraar heeft de consument opzettelijk onjuiste informatie verstrekt bij verschillende meldingen op zijn ongevallenverzekering.
20 jun 2018 Nieuws

Geldverstrekker krijgt gelijk in hoger beroep

Een consument heeft een hypotheek met een rentevastperiode en wil in 2016 zes maanden hypotheekrente vooruitbetalen aan de Rabobank. Dit is fiscaal toegestaan en levert hem voordeel op. De bank wil hier niet aan meewerken, omdat het niet als service is afgesproken en het veel handmatig werk met zich meebrengt.
19 jun 2018 Nieuws

Vermoeden van fraude geen reden tot opzeggen autoverzekering

Van een verzekeringnemer is de auto gestolen op enig moment gedurende een periode van ruim drie dagen en op de eerste dag in die periode heeft verzekeringnemer een autoverzekering afgesloten. Verzekeringnemer kan de diefstal niet nauwkeuriger in de tijd plaatsen. Verzekeringnemer heeft niet aannemelijk gemaakt dat de diefstal heeft plaatsgevonden in de verzekerde periode en dat de diefstalschade dus onder de dekking van de verzekering valt.
14 jun 2018 Nieuws

Kifid: renteopslag bij rentemiddeling mag

Consument klaagt over de door deBank in het voorstel tot rentemiddeling opgenomen vaste opslag op de rente van 0,2%. Deze opslag dekt, zo is namens de Bank in haar verweerschrift en ter zitting toegelicht, het risico dat Consument “uitstapt” nadat rentemiddeling is toegepast en voordat de nieuwe rentevaste periode is geëindigd.
13 jun 2018 Nieuws

Na rentemiddeling bij verhuizen een boete

Een consument heeft bij Kifid een klacht ingediend. Consument verwijt de Bank dat zij hem niet goed heeft voorgelicht omtrent de risico’s van rentemiddeling, meer specifiek bij een eventuele verhuizing.
7 jun 2018 Nieuws

Kifid: Advies / Bemiddelingskosten adviseur hoeven niet in overeenkomst te worden vermeld

Consument klaagt over de onjuistheid en onvolledigheid van het door de Adviseur gegeven advies, de te hoge en onnodige advies- en bemiddelingskosten, het niet meenemen van rentemiddeling in het advies en het service abonnement. Daarnaast vordert zij de notaris-, taxatie- en juridische en fiscale bijstandskosten. Uit het door partijen omschreven adviestraject leidt de Commissie af dat de Adviseur heeft gehandeld zoals van een redelijk bekwaam en redelijk handelend adviseur mag worden verwacht. Van een onjuist of onvolledig advies is geen sprake.
5 jun 2018 Nieuws

Bank mag betaald advies verplichten bij herfinanciering

Consument klaagt erover dat de Bank hem bij het aangaan van een nieuwe hypothecaire geldleningsovereenkomst, verplicht eerst advies in te winnen. Het behoort in beginsel tot de beleidsvrijheid van de Bank om te bepalen of en onder welke voorwaarden zij een overeenkomst van hypothecaire geldlening met klanten, in dit geval Consument, aangaat.
30 mei 2018 Nieuws

Informatieplicht geldverstrekker?

Een consument heeft bij Kifid een klacht ingediend. De vraag ligt voor of op de Bank een proactieve informatieplicht rust met betrekking tot het aanpassen van de risico-opslag (topopslag).
16 mei 2018 Nieuws

Boetevrije ruimte

Consument is destijds met de Bank een hypothecaire geldlening, bestaande uit één leningdeel, aangegaan. Na verloop van tijd is op verzoek van Consument de geldlening in twee leningdelen gesplitst. Vraag is over welk bedrag de boetevrije ruimte berekend dient te worden.
9 mei 2018 Nieuws

Onduidelijke prospectus doorlopend krediet

Consument heeft bij de Bank een doorlopend krediet afgesloten. In de op de kredietovereenkomst van toepassing zijnde voorwaarden is bepaald dat de Bank de bevoegdheid heeft de rente te wijzigen.
Getoond 1 tot 10 van 259. Er zijn meer pagina's.
 

Adresgegevens

Fintool
Vlinderweg 2 | Unit 0.24
2623 AX Delft

Telefoon 085 - 111 89 99
Telefax 085 - 111 88 80
E-mail: info@fintool.nl

Fintool bv © 2003/2017. Alle rechten voorbehouden.
Lees graag de leveringsvoorwaarden en het privacy reglement.